‘Age’ is always growing, and left behind a lot of memories. Thus here we are, am try to record every single golden moment in my short life journey with you all.

nuffnang

Selasa, 16 Mac 2010

Nenek Saya Sayang Saya...



(Gambar: Nenek saya sayang saya)

Semalam uwan dan abah kepada anak-anak maza telah datang. Apa lagi, mengendeng hendak membawa pulang anak-anak maza itu sempena cuti pertengahan semester sekolah.

Mereka meminta kebenaran kepada kami untuk membawa pulang Nasrun (6 tahun) dan Daniel (4 tahun). Kalau dibenarkan, ini merupakan kali ketiga anak-anak maza bercuti panjang di kampung tanpa kehadiran ayah dan ibu mereka.

Sebelum kata-kata meminta izin terpacul dari mulut emak, terlebih dahulu mereka telah menyarungkan sepasang pakaian kepada Daniel. Di baju tersebut jelas terpampang perkataan "Jom balik kampung. NENEK SAYA SAYANG SAYA".

(Gambar: Pewaris. Nasrun & Daniel)

Melihatkan itu, maza tersenyum. Memang, agak lama juga kami tidak pulang. Kalau tidak salah maza baru dua bulan lalu kami menjenguk mereka di kampung.

(Gambar: 'Landing baik punya. Lihatlah betapa manjanya si Daniel dengan atuknya)

Kata emak lagi, dia merasa sunyi tanpa riuh rendah suara cucu-cucu mereka. Lagipun cucu berdua itulah dulunya mereka pelihara hampir 3 tahun di Kuantan.

(Gambar: Sunyi. Tiada lagi riang tawa anak-anak)

Akhirnya maza mengalah dan membenarkan Nasrun dan Daniel pergi bersama abah dan emak.

Baru seharian mereka berpergian, dunia maza bagaikan kering-kontang. Sunyi. Sepi. huhuhuh

"I miss you, my sons" uwakkkk!!!!

(Gambar: Terasa kekosongan. Ditinggalkan pergi)



blog comments powered by Disqus

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails