‘Age’ is always growing, and left behind a lot of memories. Thus here we are, am try to record every single golden moment in my short life journey with you all.

nuffnang

Selasa, 10 November 2009

Aku Bukannya Bapa Kau, Nab!


Nasihat penunjuk arah:
sila baca entry ini mengikut diftong zaman 50-an gitew.


*****

Dah banyak kali aku bilang sama dia. Dia masih tak mengerti. Dan tidak mahu memahami.

Mana mungkin mahu faham. Tatkala aku mengomel dan bilang sama dia, si Nab itu juga turut mengomel. Kadang-kala ia kelihatan seolah sedang mengejek-ejek percakapanku.

"Sudah banyak kali aku bilang sama kau. Aku bukan bapa kau! Kau mengerti atau tidak?!"

Nab terus sahaja mendakapiku. Dia buat tidak tahu. Tetapi mulutnya terus mengomel. ENtah apa yang dingomelkan, aku tidak tahu. Sekali sekala dia menyondol-nyondol dagu dan muka ku. Cium sana, cium sini. Habis pipiku digesel dan dirabainya.

"Huh! Minta simpatilah ni. Tak ada! Aku bagi tahu sama kau Nab. Aku bukan bapa engkau!"

Barangkali agaknya sudah tebal benar muka si Nab. Atau sudah terlalu kagan (rindu) sama bapanya. Nab terus meranduk di dadaku. Telinganya diredupkan. Muka toya berbaur kasihan menagih cintaku.

"Waduh! Udah berbangsa kelinchi enggak mahu mengerti. Kalau dah dipanggli Nab ni memang begitu. Lagi dibagi peluang, lagi dia menyondol ke tubuhku!". Adakalanya gelagat si Nab itu mengelikan hati. Kadang-kadang terfikir juga, pandai sungguh si Nab ini menggeletek manusia, yea! hehehehehe

Suntingan gambar kenangan terindah bersama si Nab di Taman Sri Pulai, Ipoh, Perak. (Rumah ngah)


blog comments powered by Disqus

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails